HARTCOHERENTIE

WAT is HARTCOHERENTIE?  


Wist jij dat onze hartslag onze ademhaling volgt?  Als we inademen versnelt onze hartslag, en als we uitademen vertraagt die.  Voel eens aan je halsslagader terwijl je traag in- en uitademt.  Voel je het verschil?  Ongelooflijk he?!  De ademtechniek die ik jou aanleer kan je dus al perfect toepassen in acute stresssituaties waarbij je je hartslag niet meer onder controle hebt.  


Door traag en ritmisch te ademen komt ons hart dus in een 'veilige modus'.  En het geeft die harmonische staat door aan ons brein.  Ons emotioneel brein komt tot rust, ons verstandsbrein moet geen energie meer steken in het temmen ervan.


Als je regelmatig oefent - 3 x per dag 6 minuten of 2 x per dag 10 minuten - zal je merken dat je je leven meer en meer gaat bekijken vanuit een balansbrein in plaats van vanuit een emotioneel overprikkeld brein.  Die evolutie verloopt bijna geruisloos maar is zo waardevol!  En je zal zien dat jouw zelfzorg impact heeft op iedereen om je heen.  


Nog niet helemaal mee?  Dat is heel begrijpelijk!  Misschien wordt het duidelijker als je volgende filmpjes bekijkt.  Nog vragen?  Neem gerust contact op!